Sunday, July 05, 2009

blaadjes drogen in de bloemenpers

pluk voorzichtig de bloemblaadjes ....
steek de schroeven door de bodemplaat en leg er een kartonnetje op
leg het vol blaadjes,
volgend karton erop leggen, blaadjes erop enz...eindigen met karton
als laatste leg je het "deksel" erop en schroef je de pers samen.
over enkele weken zijn de blaadjes droog,
je kan er kaartenof andere dingen mee knutselen of voor potpourri gebruiken
mijn bloemenpers komt van de rommelmarkt,
maar is ook eenvoudig zelf te maken,
hout en schroeven zijn te koop in de doe het zelf zaak
en iedereen heeft ook wel karton van een doos in huis.

2 comments:

Mich said...

Wat leuk zeg, het is van mijn kindertijd geleden dat ik nog eens zo een bloemenpers zag !!!

En zoals je zegt, wat afval is voor de ene, kan door de andere goed gebruikt worden.

Jeany said...

Ha Rein, deed ik vroeger ook altijd zo, maar n u droog ik de rozenblaadjes gewoon in de zon, kun je leuke geurzakjes van maken. Maare, heel leuk blog. greetz van mie, Jeany