Wednesday, September 26, 2007

papier plooien

Wie kent dit mooie zelfgemaakt spelletje nog?
zeg eens een nummer....
1, 2, 3, 4, 5 ... dan ben je een ...kikker, paard, ...
je kan natuurlijk ook wit papier nemen
en de vakjes kleuren
neem een vierkant stuk papier

plooi het, zoals hier te zien is (deze plooien zijn richtlijnen)


het blad keren, nu de vier punten naar het midden plooien

je werk omdraaien


nu de vier hoeken..
weer naar het midden pooien



nu voorzichtig uitelkaar trekken
Veel plezier!

5 comments:

Anonymous said...

Mary Rein, zojuist zag ik je reactie op mijn web-log staan en ik werd nieuwsgierig naar het jouwe. Wat een gezellig en vrolijk web-log heb je met al die leuke knutselideetjes en kinderversjes enz. Ik zie allerlei dingen die ikzelf ook zo leuk vind, papierwerk, borduren, liedjes die ik graag zing voor ijn kleinzoon en rommelmarktvondsten. Ik ben helemaal verrukt van het prachtige naaimandje met inhoud, dat is echt een bof dat je dat hebt gevonden en de prijs is natuurlijk te verwaarlozen, ik had er graag het tien-voudige voor gegeven. Schattig, daar zul je heel erg blj mee zijn.
Ik ben wel nieusgierig hoe je nu toch om mijn web-log ben gekomen. Leuk hoor!

corrie said...

Mary Rein, zojuist zag ik je reactie op mijn web-log staan en ik werd nieuwsgierig naar het jouwe. Wat een gezellig en vrolijk web-log heb je met al die leuke knutselideetjes en kinderversjes enz. Ik zie allerlei dingen die ikzelf ook zo leuk vind, papierwerk, borduren, liedjes die ik graag zing voor ijn kleinzoon en rommelmarktvondsten. Ik ben helemaal verrukt van het prachtige naaimandje met inhoud, dat is echt een bof dat je dat hebt gevonden en de prijs is natuurlijk te verwaarlozen, ik had er graag het tien-voudige voor gegeven. Schattig, daar zul je heel erg blj mee zijn.
Ik ben wel nieusgierig hoe je nu toch om mijn web-log ben gekomen. Leuk hoor!

Dees said...

Hoi!!
Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog!!en je lieve comment natuurlijk.Wat een leuk blog heb jij ook!!Zo kom je nog eens ergens he?fijne dag en leuk om kennis te maken!
xoxo Dees

Anonymous said...

Bedankt voor je weblog.
Wilde deze voor mijn zoontje vouwen,maar was na 25 jaar de techniek een beetje kwijt ;-)

Michael Bak said...

hoe heet dit spelletje ook al weer ?

groeten michaek