Thursday, July 19, 2007

Rikkie Tikkie Tuisje...

Ongeveer 35 jaar geleden leerde ik op school dit gedichtje,
jammer genoeg weet ik het einde niet meer,
is er iemand die het weet...
ik weet ook niet wie het geschreven heeft

Rikkie Tikkie Tuisje,
een piepklein muisje,
houdt van een lolletje
kruipt uit zijn holletje
de rommelzolder op.
Daar komt Mies, op zachte tenen.
Roef de muis is al verdwenen
in het kleine muisegaatje
nummer veertien van het straatje.
Maar de boze zwarte kat
sluipt nu glurend naar het gat
mis poes je bent te laat....

en verder weet ik het niet.....
laat gerust een berichtje achter
als je me kan helpen

3 comments:

Tiny said...

Hallo.
Zag je berichtje op mij log, bedankt. Dus kom gelijk even terug kijken en moet zeggen .
Wat een ontzettend leuk en gezellig log.
Alle herrinneringen komen weer boven, zal mijn leeftijd wel zijn :-) Poeziealbum, fornuisjes ect, allemaal zo herkenbaar.behalve het boek van Tiny :-)ken ik niet, raar hè.
Kom zeker vaker kijken, staat bij mijn favorieten.
gezellige avond en groetjes.
Tiny

roy said...

Ik ken het ook niet, maar is wel mooi.
Uw blog straalt wel iets sereens uit, leuk dus om langs te komen.

gerdaYD said...

O, ik kende het ook niet, dus wil beslist het vervolg weten, want het is een heel leuk rijm!
Fijn dat je ff bij mij kwam koekeloeren, merciekes voor je reactie!